Bomba! Samozřejmě vitaminová

29. ledna 2018 v 13:02 | K. |  Recepty/Recipes
Jak jsem vám slíbila v článku vitaminy, tak vám sem napíšu typy na super mňamky plné vitaminů, nebo spíš vitaminové bomby podle mě.
V první řadě je u mě zázvor. Štiplavý, pálivý kořen, který má ale silnou moc. Buď si ho strouhám do čaje, nebo z něj dělám sirup. V obou případech musíte dát pozor na to, abyste to dobře dochutili, aby vám to nevypálilo úplně všechno. Další věc pro udržení dobré imunity, kterou dodržuji je pravidelné požívání čerstvého ovoce. Ať už samotné, ve formě smoothie nebo s něčím. Dříve jsem ovoce a zeleninu vůbec nejedla a taky podle toho má imunita vypadala. Vlastně, mevypadala. Žádná nebyla. Od konce léta 2017 jsem se rozhodla, že budu jíst více potravin s obsahem vitaminů včetně ovoce a zeleniny. Takže když to stíhám, tak snídám smoothie nebo jogurt s müsli a ovocem. Vláknina a vitaminy v jednom. Paráda. Rozdělím můj přibližný příjem vitaminů podle toho, jak často je přijímám.

Jednou týdně:
  • Ovocných kombinací v jakých dělat smoothie je nespočet. Můžete přidat i zeleninu, ovesné vločky, nějakou tekutinu jako vodu nebo mléko, oříšky, semínka, jogurt... takřka cokoliv, co vám chutná! Inspirace najdete na internetu mnoho a je jen na vás, co zkusíte zkombinovat. Za mě osobně vede green smoothie. Přidávám do něj špenát, avokádo, banán, mango, lžičku medu a trochu vody nebo mandlového mléka. Je to super na nastartování a pro zrychlení metabolismu. Dále je super kombinovat ovoce jako třeba pomeranč, jablko, mandarinky, kiwi, kaki a prostě cokoliv, co máte doma a přijde vám pod ruku.

Několikrát za týden:
  • Další parádní "nakopávač" je fresh z pomerančů. Snažím se minimálně několikrát do týdne vylisovat šťávu z pomerančů a pít ji, protože jíst pomeranče úplně nemusím.
  • Kiwi - moje jednoznačně nejoblíbenější ovoce přes zimu. Tak 4-6/týden jich spořádám.

Denně:
  • Domácí zázvorový sirup. Letní osvěžení v limonádě, dodavatel vitaminů v zimě. Ať už si ho nalijete do čaje a nebo si uděláte limonádu se sodovkou a ledem, ani jedním jeho účinky nezkazíte. Sirup si dám do pití jednou denně. Připravím si ho vždy na začátku týdne a na těch 5-7dní vydrží. Udělám ho tak půl litru a skladuji v íahvi v lednici. Recept napíšu níže.
  • Zelený čaj s citronem nebo ibiškový čaj. Další moje daily routine, bez které přes zimu nefunguji.


RECEPT NA ZÁZVOROVÝ SIRUP

Potřebuješ:

± 200g kořen zázvoru, ale může být i více
dvě lžíce medu
šťáva z jednoho citronu
500ml vody

Postup:

Kořen zázvoru si oloupeš a nastrouháš do nějakého hrnce, vymačkáš šťávu z citronu a přidáš med. Do rychlovarné konvice dáš vodu a když je uvařená, zaliješ. Necháš louhovat minimálně deset minut, ale já mechávám do zchladnutí. Poté přecedíš do jiné nádoby a necháš vychladnout úplně. V uzavřené lahvi můžeš sirup skladovat až dva týdny.

Zázvorový sirup naliješ do sklenice a v poměru 1:2 zaliješ sodovkou a nebo naliješ v poměru 1:3 do hrnku s čajem.
ZÁZVOR MŮŽE BÝT ZRÁDNÝ. NEDOPORUČUJI požívat ve velkém množství, ředí krev a mohla by vám začít téct červená z nosu a nebo z nějaké ranky, když by se vám povedlo se ve stejný den říznout.




Zkoušela jsem na imunitu i echinaceové kapky a rakytníkový sirup, oboje z lékárny, ale samozřejmě domácí čerstvé suroviny jsou lepší, pokud máte čas si hrát s jídlemSmějící se
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama